زندگی طولانی با دیابت نوع 1 و اجتناب از عوارض آن

14ژوئن 2019 - رسانه ی دیجیتال دیابت بریتانیا، در این هفته، دیابت را دوباره تعریف کرده است و دستاوردهای مهیج افراد مبتلا به این بیماری، از صعود به قله اورست تا کاهش وزن 32 کیلوگرمی(تقریبا 5 استون یا سنگ) با رژیم غذایی کم کربوهیدرات را ارائه کرده است.

این رسانه اعلام کرده است که در این هفته، به جامعه دیابت احترام می گذاریم و با افراد دیابتی که چندین دهه با دیابت نوع 1 زندگی کرده و به عوارض آن مبتلا نشده اند، این هفته را جشن می گیریم.

در اوایل سال جاری گزارشی از اهدای یک مدال به مردی 69 ساله از Wiltshire منتشر شد، که به مدت 60 سال با دیابت نوع 1 زندگی کرده بود.او که Pete Flannery  نام داشت در ماه آوریل مدال "رابرت لارنس دیابت انگلیس" را دریافت کرد، جایزه ای که به افراد مبتلا به دیابت به خاطر شجاعت و استقامت خود در مدیریت دیابت نوع 1 اهدا می شود. این جایزه به نام دکتر رابرت لارنس نامگذاری شده است، که در سال 1934 انجمن دیابت(که اکنون آن را دیابت انگلستان می نامند) را با همکاری H.D. Wells تأسیس نمود.

دیابت انگلستان همچنین زندگی با دیابت نوع 1 بمدت 50، 70 و 80 سال را جشن می گیرد. Alan Nabarro، که مدال 50 سالگی را دریافت کرد، زندگی خود را برای رفع تبعیض از افراد مبتلا به دیابت صرف کرده است.

در مجمع دیابت در اوایل سال جاری، یکی از کاربران، داستان مشابه ای از موفقیت خود را بیان کرده بود: من 56 سال پیش به دیابت نوع 1 مبتلا شدم، که در آن زمان درمان و مراقبت از این بیماری شامل یک بار تزریق سوسپانسیون انسولین در روز، خوردن سه وعده غذایی در روز در زمان دقیق و آزمایش قند خون تنها با استفاده از ادرار بود.اما تمام تغییراتی که در مدیریت دیابت در طول عمر من رخ داد، به من خاطر نشان کرد که چقدر کنترل قند خون در طول مدت زندگیم بر سلامت من تاثیر داشته است. بنابراین در حال حاضر من زندگی هیجان انگیزی در فرانسه دارم، روزانه به پیاده روی طولانی در حومه ی شهر می پردازم، از قایقرانی، شنا و بدمینتون لذت می برم و همه اینها را خوشبختانه، به دلیل عدم ابتلا به عوارض دیابت، دارم.

با به اشتراک گذاشتن داستان های موفقیت خود در هفته دیابت در صفحات فیس بوک و توییتر خود می توانید الهام بخش سایر بیماران مبتلا به این بیماری باشید و دیابت را مجددا تعریف کنید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jun/diabetes-week-2019-living-a-long-life-with-type-1-diabetes-and-avoiding-complications-95964409.html